środa, 23 kwietnia 2014

Biegaczu nie bój się siłowni

Kiedy zaczynamy przygodę z bieganiem nie myślimy o niej.Jednak z czasem chcemy mieć większą siłę i osiągać lepsze wyniki.A żeby to zrobić m.in.musimy zadbać o trening wzmacniający.Po co?Bo siłownia wzmocni różne nasze części ciała. A pamiętajmy,że nie wszystkie mięśnie pracują, kiedy biegamy. Dlatego trzeba pójść na siłownię.






Dlatego nie bójcie się ciężarów naprawdę. Ale... jeżeli jesteś początkujący zacznij od tzw.treningu przeplatanego. Czyli masz dwa rozpisane treningi A i B. I trenujesz 
1 tydzień- pon A   śr B   pt  A
2 tydzień -pon B   śr A   pt B

i tak na zmianę.

2 zasada-Trenuj ten trening przez okres od 4-6 tygodni.Potem należałoby zmienić ten trening.

3 zasada-Pamiętaj o rozpisanych w treningu seriach i ilościach powtórzeń np. 2 serie po 15 powtórzeń oraz o czasie między seriami i ćwiczeniami.

4 zasada Treningi łącz z aerobami.Po treningu zrób jakieś interwały na bieżni np.

Inne treningu typu FBW (czyli obwodowy Full Body Workout) oraz Split (tzw.dzielony) wybierz jak już będziesz po jakimś czasie na siłowni.Najlepiej najpierw FBW.
Co jeszcze mogę doradzić? Podaję kilka linków-warto je poczytać.Jest tu dużo wiedzy-jak zacząć, jakie ciężary.Odpowiedzi na najważniejsze pytania.Szczególnie dla kobiet.



http://www.sfd.pl/-t585708.html - odpowiedzi na najczęstsze pytania. Warto poczytać podane w linkach dzienniki dziewczyn-co jadły, co ćwiczyły

http://www.sfd.pl/-t803543.html-treningi początkowe o których pisałam.Od tego warto zacząć siłownię

http://www.sfd.pl/-t840097.html a to trening FBW

reszta innych ciekawych rzeczy -warto zajrzeć na forum sfd Ladies http://www.sfd.pl/%5D%5D%5DKONCEPCJA%2C_REGULAMIN_DZIA%C5%81U%5B%5B%5B-t666947.html

do tego

atlas ćwiczeń specjalnie dla kobiet :) http://potreningu.pl/cwiczenia/kobieta przydatne szczególnie na początku-są filmiki jak POPRAWNIE wykonywać ćwiczenie

do tego daję blog Tygryska-dawno jej nie było, ale jest tu kopalnia wiedzy http://tygryskowym-okiem.blogspot.com/ 

no i link z ciekawymi artykułami http://kobietanasilowni.blogspot.com/



I jeszcze 2 rady

NIE PORÓWNUJ SIĘ Z INNYMI -nie patrz na metamorfozy w necie. Każdy z nas jest inny.Jeden potrzebuje mniej czasu, by zobaczyć zmiany, inny więcej. Każdy z nas ma pewną sylwetkę.Więc nie patrz na zdjęcia i metamorfozy.Mierz się i rób zdjęcia w lustrze.

NIE BÓJ SIĘ,ŻE PATRZĄ SIĘ NA CIEBIE-przecież przyszłaś,żeby o siebie zadbać.A nie myśleć czy patrzą-i tak będą patrzeć.Skup się na powtórzeniach i dobrym wykonywaniu ćwiczeń.

To by było na dziś :) Następnym razem o dobrych ćwiczeniach na siłowni dla biegacza.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz